Thursday, December 22, 2011

Well hello, where have you been?

Kerstmuziek van het Transsyberian Orchestra klinkt uit de stereo. Mijn dochter versiert kerstkoekjes en mijn zoon is kadootjes aan het inpakken. Terwijl ik al opruimende door het huis loop betrap ik mijzelf op een vaag bekend gevoel onder mijn maag. Ik sta eventjes stil om dit gevoel eens helemaal goed in me op te nemen en te indentificeren. En dan weet ik het opeens; dat warme gevoel is geluk en tevredenheid. Daar ben je dan, ik was je bijna vergeten.

Tegelijkertijd besef ik ook dat al die maanden dat ik mezelf voorhield dat alles oke met mij was, dat het toch niet helemaal zo was. Dit kleine moment van puur geluk geeft mij weer hoop dat geluk nog te vinden is. En het is waar wat ze zeggen: “Geluk zit in de kleine dingen”.

No comments: